THE HIGH CHAPARRAL » High Chaparral avontuur/adventure

De High Chaparral reunie 2009

De Reis!

Woensdag 14 oktober 2009

De dag begon met om half 5 op te staan, om Vervolgens om half 6 te vertrekken naar Schiphol.Om 10:30 vertrok het vliegtuig naar Atlanta.Het was hooguit 15 minuten vertraging.dat is niets.De spanning steeg.Ik moest ik Atlanta Overstappen, Dit ging niet helemaal vlekkeloos.De Strenge controles namen daar nog wat tijd in beslag.Gelukkig had ik 5 uur voor het volgende vliegtuig vertrok.Om 21:15 Kwam ik aan in Tucson.Toen ik aankwam had ik geen laatste  strenge controles meer. Ik had Alleen handbagage en kon zo doorlopen.Vervolgens bestelde ik een taxi en was rond 21:45 in het hotel.Na het uitpakken van mijn koffertje ging ik naar bed.Op het moment had ik echt last van een jet lag en kon slecht slapen.In totaal was ik 22 1 / 2 uur onderweg van huis tot de hotel deur.

The Journey!

The day began at 4;30 am.At 5:30 am,I left for the airport Schiphol in Amsterdam.My plane left at 10:30 am to Atlanta.The security is verry strict at the airport,.I was so exiting about this journey.It took 2 hours at the airport in Atlanta before I find my next plane to Tucson.I  only had hand luggage with me,wich made it easier.When I arrived in Tucson,there were less securitysthere made it  easier to walk to the exit and get a taxi to the hotel.Where I arrived  at 21:45 pm.After hanging up my clothes up etc,I when to bed for a good nights sleep.

Donderdag 15 oktober:In het hotel:

Toen ik opstond en naar buiten keek,zag ik dat Tucson omringd was met bergen.Ik houd van bergen.Het was bloed heet en besloot een paar uur te gaan zwemmen.Later ben ik naar het winkeltje ernaast gegaan om wat eten en drinken te halen voor op mijn kamer.Ook heb ik even een paar uur geslapen,omdat ik slecht geslapen had die nacht.S,avonds namen vrienden mij mee naar een halloween avond in de Tucson studio.Ik vermaakte me prima.Af en toe kwam er een griezel op ons af met een handzaag.Er was ook een grote show met een kampvuur waar ze iemand in verbrandde.Het was echt leuk om dit allemaal te zien.Om 23:00 uur was het afgelopen en gingen we naar het hotel terug.Ongeveer kwart voor 12 lag ik in bed en had een leuke dag gehad.

Thirsday october 15:In the hotel:

The next day when I awoke up,I looked at the mountains that surrounded Tucson,wich I loved.I then went to swimming for a few hours and later went to a local store to buy food and drink for my hotel room,after wards I had a rest.In the evening,friends took me to a Halloween party in the Tucson studio.wich I enjoyed.There was a show with  a campfire and they burned a figure in the fire itself.It was a entertaining show.Returned to the hotel at 23:00 pm and 23:45 I was ready for bed.

Vrijdag 16 oktober De reunie

Vanmorgen kwamen er mensen druppels gewijs binnen.De akteurs waren er s, morgens al.Zelf had ik een gesprek met Henry Darrow (Manolito). S,avonds was er een koud en warm buffet.Tijdens de lunch zat ik met hem aan tafel, grandioos! S, middags werden er verhalen verteld over wat ze meegemaakt hadden  van bepaalde scene's in the High Chaparral tv-serie.

The reunion:

More people arrived this morning along with some of the High Chaparral actors. in the morning.I had a talk with Henry Darrow(Manolito). During the lunch,I  sat at the same table as Henry Darrow.Fantastic! In the evening we had a wonderfull dinner.During the afternoon,the actors told story,s about the High Chaparral from special scenes shown .And in the evening we had a wonderful dinner.

Zaterdag 17 oktober Bezoek High Chaparral ranch

We vertrokken om 9 uur s'morgens. Toen we daar aankwamen was ik verrast te zien hoe de ranch er uit zag..Het was zoals ik me het voorstelde.De akteurs zaten achter die tafels in het  ranchhuis handtekeningen te plaatsen op foto's. Die konden we kopen. Zelf ben ik ook in de postkoets geweest.Best leuk om in te zitten.Na de lunch waren we naar een grote zaal gegaan, waar iedereen de akteurs wat konden vragen.Om ongeveer 15:00 uur gingen we terug naar het hotel.Na het diner gingen we films kijken van de High Chaparral.

Visit the High Chaparral ranch:

We visit the ranch. We left at 9:00 am.When we arrived,the ranch looked like I expected it to be.inside there were many  photo's of the actors on the wall.The Actors were sitting at a table autograph photo's ,wich we could buy it if we wanted to.Later I went for a stage coachr ride. Wich was a nice experience.After lunch,the actors were interviewed and questioned in a large room.We returned to the hotel at about 15:00 and after dinner we watched several High Chaparral  episodes,wich was enjoyable.

Bezoek aan de  Montoya Ranch:

S'morgens was er een veiling en s'middags gingen we naar de Montoya ranch.Helaas hadden we maar een half uurtje en heb ik niet alles gezien.Daarna gingen we door de bergen naar Tucson.Het uitzicht was mooi, maar mijn maag draaide drie keer rond toen ik naar beneden keek.Ik bleef maar in de bus zitten. Daarna zijn we naar een museum gegaan, maar heeft niets meer met de  High Chaparral reunie te maken.

The Montoya ranch:

In the morning there was an auction of HC items and in the afternoon we went to the Montoya Ranch. Unfortunately, we were only there for half an hour but I did see the lions and the Montoya garden.  After leaving we drove through the mountains and stopped at a viewing point overlooking Tucson which was nice. I stayed on the bus while others took photo's, to high for me!  We next went to a different museum in Tucson (not related to the HC reunion) and were back at the hotel before dinner time.

Maandag 19 oktober De reis terug

Ik verliet het hotel om 3:30 uur.Het vliegtuig was op tijd.Ik had niet zoveel problemen bij de douane.I keer met een dubble controlle en daarna niets meer.Mijn volgende vliegtuig vertrok om 18:30 uur.Het was ongeveer vijftien minuten vertraagd.Dat is niets.Ik kwam aan om  ongeveer 8:30 in de ochtend.Ik schrok hoe koud het in Nederland was.Veel regen en wind en een lage temperatuur.Ik had zo wel terug willen vliegen naar Tucson.Om 11 uur was ik thuis.Ik kan nu terug kijken naar een mooie tijd van de High Chaparral reunie.

Back home:

I left this morning at 3:30am for the Tucson airport.  There were no security delays although I was double checked once.  My plane left at 18:30am for Amsterdam and I arrived there at 8:30am. I was surprised at how cold it was when I arrived home, cold, wet and windy and I thought of going back to warmer Tucson again!  It was a wonderful experience and I look back on a wonderful time.

End of story.

De High Chaparral reunie 2007

Los Angelos!

Mijn reis begon op Donderdag 16 augustus en vertrok vroeg van huis om naar Amsterdam te gaan. Toen ik daar op het vliegveld was bleek het vliegtuig 20 minuten vertraging te hebben. Nou dat  heb ik geweten. Ik was 20 minuten later in Londen Heatrow om daar over te stappen naar Los Angelos. Dit was voor mij de goedkoopste reis, maar nooit meer. Het leek wel een eeuwigheid te duren voor ik door de douane was. uiteindelijk heb ik moeten rennen om het vliegtuig te halen en was opgelucht dat ik het nog net op tijd kon halen. Voor mij leek de reis wel een eeuwigheid te duren, maar was blij toen ik uiteindelijk landde. Daarna heb ik de shuttle bus gepakt naar het hotel.

Thirsday august 16th started my journey to Los Angelos.I went from home early in the morning to Amsterdam. When I arrived at the airport,the plane was delayed for 20 minutes.I was 20 minutes later on the aiport London Heatrow,for to take my next plane.It was the cheapest way but I will never travel anymore on this way.I had to run for my next plane.I was releaved that I was sit in the next plane,because after 5 minutes the plane left to Los Angelos.Finaly when I arrived,I took the shuttle bus to the hotel.

Hotel:

Toen ik in het hotel aankwam werd ik verrast door de vrouw die de reunie organiseerde. Ze verwelkomde me met open armen. Ik was gelijk vergeten hoe nerveus ik was voor dit avontuur. Na een email gestuurd te hebben naar mijn familie ging ik wat eten en drinken en ontmoette daar een aantal andere fans. Ze waren allemaal even aardig en begripvol voor mij als ik iets niet verstond. Na gepraat te hebben , besloot ik  naar mijn kamer te gaan en vroeg naar bed te gaan want ik was doodop. Ik sliep die nacht slecht. Kennelijk last van het tijdverschil. Uiteindelijk viel ik nog wel in slaap, maar de volgende dag merkte ik wel dat ik niet echt uitgerust was.

When I arrived,the woman who organised the reunion came welcome me with open arms.I was forgotten how nervieus I was all that time.After I had sent a email to my family,I went to the restaurant for drink and eat.There I met a few other fans.After 1 hour  I left the restaurant and went to the room.I was tyred.I had also a bad sleep .Perhaps it is a jet lak.

Universal studio:

Ik besloot  naar de Universal Studio's te gaan en nam een shuttle bus. Het was leuk om te zien hoe ze de speciale effects in films maakten. Erg leuk. Je zag daar de grote aap King Kong uit Jurrasic park. Ook Verschillende auto, s uit de serie zoals Terug naar de toekomst. Het was erg heet en besloot s, middags om een uur of 1 terug tegaan en heb een taxi genomen. Toen  ben ik  gaan zwemmen. Er kwamen druppels gewijs meer fans in het hotel die ik leerde kennen. S, avonds zijn we met zijn allen naar een restaurant gegaan in Los Angelos om wat te eten en daarna zijn we terug gegaan en hebben nog wat gekletst. Om een uur of 12 ging ik naar bed wil ik was nog steeds moe van de vorige nacht.

The next day I went to the universal studio and took a shuttle bus.It was much fun to see how they use the special effects in movies. I saw the big monkey King Kong from Jurrasic park.Also there were many old cars from different movies like Back to the future and other films.At 13:00 pm,I decided to go back at the hotel for a swim.It was hot that day.Later that day there came fans to the hotel.In the evening we went to the restaurant for a dinner in Los Angelos. After that we went to the hotel and going to bed.

Hotel:

Zaterdag 18 augustus: Om 9:30 starte de reunie. Ze Lieten complete episodes van de film High Chaparral zien en ongeknipt materiaal. Dus geen reclames en zagen we.  Plotseling Kwam Henry Darrow (Manolito) Bob Hoy (Joe Butler) Don Collier (Sam Butler) binnen. Ook Kwam de assissent producent Kent McRay binnen en ieder had zijn eigen herineringen te vertellen aan ons. Na een paar uur gingen ze pauzeren en wij gingen later ook pauzeren en besloten een groepsfoto te maken. Kwam onverwachts Henry Darrow aanlopen en zag dat  we foto, s gingen maken en we nodigde hem uit om ook op de foto te gaan. Ik had de eer dat hij naast me kwam zitten en had de dag van mijn leven.Zie foto: foto album Henry Darrow en Heleen Na de pauze begonnen we weer aan een aantal films te bekijken, Ook de acteurs. De dag duurde tot s, nachts 0.00 uur. Ik was doodop en ging naar mijn bed.

Saterday august 18th: At 9:30 am the reunion begun.They shown completed episodes of the High Chaparral,without cutting and commercials.Suddenly Henry Darrow (Manolito) Bob Hoy(Joe Butler) Don Collier(Sam Butler) came inside.Als the assisent producer Kent Mcray .Everyone told there own memory,s from that time at the High Chaparral. After a few hours there was a break for a lunch.In that time there was decided to  make a groupphoto.Henry Darrow saw that and came to us for the photo.I had the honour that he was sitting near me.It was the day of my life. After the break we watchin dvds again till 0:00 am.Than I went to bed.

zondag 19 augustus:

vanmorgen starte de reunie met  meer gasten. Het begon om 10.00 uur en kwamen daar ook de acteurs / actrices die een gastrol hebben gespeeld en ook een aantal stuntmannen en schrijvers en familie leden van overleden akteurs. Enz .. Er werd een brunch gehouden. Het was erg lekker. Ook werd er en diashow van de High Chaparral gehouden. Natuurlijk  was  het erg leuk met ze te praten.Ze waren bijzonder vriendelijk en begrip vol als het soms wat moeilijk ging met mijn Engels. Daarna heb ik een korte toespraak gehouden en iedereen bedankt voor de gastvrijheid en vriendelijkheid.En dat het leuk was ze te ontmoeten.

This morning the reunion begun.It starts at 10:00 am and arrived more actors/actice who played a guestrole.Also stuntman and writers and family of the dead actors.There was a brunch.It was delicious.They shown a slideshow  of the High Chaparral actors.It was nice to talk with them.They were kind and the hospitality was good.It was nice to meet them.

De terugkeer naar huis:

Om 17:00 uur dezelfde dag kwam het shuttle busje me halen om me naar het vliegveld te brengen.Toen ik op het vliegveld was zag ik dat mijn vliegtuig al 1:30 uur vertraging had. Ik dacht meteen al hier gaan we weer. Ik zag de bui al hangen op Londen Heatrow. En ja hoor Toen ik aankwam was ik zo nerveus om mijn vliegtuig te halen en rende en rende alsof mijn leven er van af hing. Vervolgens vroeg ik aan personeel waar ik wezen moest. Ze vroegen om mijn boarding pas . Door de zenuwen wist ik op dat  moment niet meer wat ze bedoelde en maakte ze een andere instapkaart voor mij. Toen ik uiteindelijk in het vliegtuig zat het kwam ineens in me op wat ze bedoelde met de boarding pas en wist dat het de instapkaart was. Uiteindelijk was ik blij dat ik later in Amsterdam was. Ik was s, avonds om 23.30 uur pas thuis en dook meteen het bed in en kon de volgende dag heerlijk uitslapen. De volgende dag dacht ik nog na over de fantastiche ontmoeting in Los Angelos. Voor mij was het een herinnering om nooit meer te vergeten.

At 17:00 pm I took the shuttle bus to the airport.When I arrived,I saw the plane was 1 1/2 hours delayed. I thougt,here we go again.When I arrived in London Heatrhrow there was not so much time left.I had to run for my next plane.I were asking where my next plane was and they asking for my boarding pas.At that moment , I didn't understand.They give me another boarding pas and run to the next plane. When I arrived ,I had only 5 minutes for leaving. In the plane I realised finaly what boarding pas means.That is the problem when I'm in a hurry for my next plane. I could'nt think anymore. I was happy that I arrived later in Amsterdam.It was 23:30 pm at home and went to bed immediatly.The next day I look back to this wonderfull reunion.It was a time to never forget.